Lien is in 1956 geboren in Westerbork. Op 8 jarige leeftijd verhuisde ze naar Assen. Daar woonde ze in een, door de Nederlandse overheid gebouwde, Molukse wijk. Het was in die tijd gebruikelijk om op speciale evenementen de traditionele Molukse dans te vertonen. Zo kwam ze in de leer bij de eerste generatie Molukse “ tantes” die haar en haar leeftijdgenoten de traditionele dansen leerde. De foto onder is genomen ergens in 1971 - 1972.

In het begin van de jaren 70 kwam ze in aanraking met de  Oriëntaalse dans. Haar eerste dansdocente was Catherine Ruillet, die nu woonachtig is in Padova, Italie,  en daar haar buikdansschool heeft.
Lien is al een paar keer naar Padova afgereisd om bij de dansschool van Catherine de Traditionele Molukse dansworkshop te geven.

In de jaren 80 is Lien begonnen met het optreden  en geven van buikdanslessen.
Haar laatste buikdansoptreden was in  2008 met het dansgezelschap van Leyla Jouvana ( R.I.P. )in Duisburg.

De jaren 90.
De dansgroep Bunga Kenangan onder leiding van Alexander Sipahelut is een van de weinige dansdemonstratiegroepen. De leden komen niet alleen bij elkaar voor een bijzonder gelegenheid, maar ook voor wekelijkse repetities. De danseressen krijgen o.a. technieklessen waarin westerse en oosterse elementen aangaan. Zo is een echte Molukse danstechniek ontstaan. Het is moeilijk om nieuwe leden te vinden, omdat het niveau van de bestaande leden zo hoog is, dat de potentiële nieuwe leden als een berg tegenop zien om te beginnen. Als ze horen dat ze elke week moeten trainen, hoeft het helemaal niet meer. Zeker niet als ze vernemen dat ze niet gelijk mee kunnen optreden. Toen Bunga Kenangan voor het eerst optrad hadden de dansers 2 jaar lang intensief getraind.

Foto's  boven: Dansgroep Bunga kenangan. Menari Parisi en Tjakalele in de jaren 90.

Foto links: Alexander Sipahelut.
De dansgroep Bunga Kenangan van Alexander Sipahelut was een van de weinige dansdemonstratiegroepen in de jaren 80. De leden kwamen niet alleen bij elkaar voor een bijzonder gelegenheid, maar ook voor wekelijkse repetities. De danseressen kregen o.a. technieklessen waarin westerse en oosterse elementen aangaan. Zo is een echte Molukse danstechniek ontstaan. Het was moeilijk om nieuwe leden te vinden, omdat het niveau van de bestaande leden zo hoog was, dat de potentiële nieuwe leden als een berg tegenop zien om te beginnen.Toen Bunga Kenangan voor het eerst optrad hadden de dansers 2 jaar lang intensief getraind.

Danservaring Alexander Sipahelut.
. Klassiek dansopleiding van Johanna Zuiver.
. Dans academie Nel Roos.
. School of arts. Bagong Kussudiardjo, Yogjakarta, Indonesie.
. Deelname Landelijk Centrum Amateur Dans ( L.C.A. ) oriëntatiereis op Java en de Molukken.
. Danschoreograaf en docent o.a. dansgroep Bunga Kenangan uit Assen.

Foto links:
Deze foto is genomen in 2010 tijdens een ( buik)  dansfestival in Assen.
Met Catherine Ruillet ( 1e van links staand ) en haar buikdansgezelschap uit Italie,  en Alexander Sipahelut ( 5e van links staand) met zijn dansgezelschap "Bunga Kenangan".

Het ontstaan van de BELLINDONESIAN DANCE ( Fusion Bellydance and Indonesian mix dance ) met de TIPA Group.